Macam-Macam Mesir!

Macam-macam! "Bertuah rasanya belajar kat mesir ni..macam-macam ade!..macam-macam isu ada!..apa-apapun sy perlu menerima hakikatlah yg sy mmg pelajar di bumi mesir ini!..

Semalam jackster ada bg link ini! http://beritautama-infokini.blogspot.com/2009/12/hormati-bumi-nabi-bumi-berkat-balasan_09.html#comments

wow! terkejut gila bila baca(sbenanye buat2 je sbb cam da lali ngn isu tuh)..tp cam xde sambutan je smlm!..jd malas lah nk menyibuk, mencapab dan sewaktu dgnnya lah..(sila meluat dgn org mcm aku!)

tp ari ni terkejut tgk pelbagai komen yg dikomen!..macam-macam ada gak!..cuba tgk komen "orang-orang tarbiah"..rase nk gelak je!..bajet bagos tp reti komen jela!

maka, kali ni..aku pun rasa nk memanjangkan gak isu ni!..haha..bajet popular!

pertamanya baca komen yg ke-47 kot!..aku "mencapub" kat situ!

xpe aku paste kan kat sini gak!

kecoh r budak2 yg nk "tunjuk baik" kat sini!..

sori2..tarik balik..korang mmg baik!..dan buktikan kebaikan korang dgn berdakwah kpd mereka dgn "hikmah mengikut fahaman korang"!

setakat ckp org xhikmah, xtahu adab mnenegur, dan bla,bla,bla..aku nk tnya korang buat ape?

baik..serius2!..hehe

sy rasa isu ni bukan baru, lama dah!..byk kali benar dah kita dgr!..betul dak!..tp kita seolah-olah buat2 xtahu je!..sila nafikan!

mereka ni kalau takat korang ckp2 nasihat dgn "hikmah mengikut fahamn korang" tu..sengih je mereka!..haha

mereka seolah-olah ingin "mencabar tuhan" dgn perbuatan2 sebegini sbb nya semua duk diam je..jenis "tunggu dan lihat" saja puak2 kita ni..betul tak?(termasuk aku gak..hehe)

kdg2 kita kena bg dia gerun gak!..dgn kita menampakkan "betapa jijik" nya perbuatan merka di bumi mesir ni!

saya yakin mereka xkan jd lebih teruk dgn buat begini!..kalau mereka xpuas hati dan memberontak pun, mereka nk buat ape sgt!..nk telanjang?..hah..telanjang lah!.."sedap sikit" tengok!..hahaha

haha..kpd penulis blog yg xtau sape!..sila dedahkan byk2 lg!

kalau korang xdedah, xde orang nk buka mata ttg isu ni!..komfem nye!

p/s : ingin berkenalan lah ngn penulis blog ni..hehe

#########

seperti yg aku ckp dlm komen tu la!..isu ni bukan baru!..lama dah! tp dimana org2 tarbiah yg kata tarbiah hebat tu?..senyap membisu saja ke?

aku pernah dgr yg ada perempuan yg sudah tak malu utk berbikini di mesir ni!..wow2..hebat tak mesir!..berbikini mencari mutiara2 yg tersembunyi kot!..haha..aku pernah dgr yg laki puan tidur serumah!..betul ke tak..aku xtau..yg penting aku pernah dgr!

kalau setakat posing2 begitu..pesal nk kecoh?..haha..sbb korang kecoh la..aku pun gatal nk wat kecoh gak!

dan pernh dgr gak ramai yg menasihat mereka utk kembali!..tp mereka mcm buat tak reti je!..berlembut pun dah!..berkasar la pulak!..

walaupun begitu aku xnak masuk campur urusan mereka!.. sekadar menyokong usaha2 yg dibuat oleh penulis blog tu je la!..haha..penakut!..Penakut pun penakutlah!..pelik ape!


dah la tu..tak beradab lah ko ni!..yg basic pun xreti nk jaga!

xpe2 aku xkisah pun ape korang nk menghukum aku!..yg penting aku mesti tau apa yg aku buat dan bertanggungjawab dgn apa yg aku buat!

dan nak tanya korang!..apakah patut korang berdiam diri dalam isu ini!..ok tu je!

waalhua'lam

ni blog denmat!..haha..sengal!

6 comments:

  HafizAdam

December 10, 2009 at 1:16 PM

yeah madsha!
aku sokong!

aku nk tengok budak2 sikah tuh buat ape utk tarbiyah dorg.

muahahaha~

  madsha_88

December 10, 2009 at 1:43 PM

haha..mari kita sama2 saksikan!

bagaimana org2 yg mengaku tarbiah hebat ni mentarbiyah diorang!

stakat tarbiyah org yg dah hapal quran mmg mantap la!

kita tengok!kita tengok!

dia kata cara kita keji, maka kita cakap nah! cubalah tarbiyah budak2 ni dgn cara hikmah!

p/s: hehe

  PEMENANG

December 10, 2009 at 4:05 PM

kali ini aku setuju ngan ko......

apekah itu hikmah?

  HafizAdam

December 11, 2009 at 5:35 AM

yg penting hidayah bukan milik kita.

xde manusia boleh kata cara dia boleh bagi hidayah.

hikmah itu barang org Islam yg tercicir. maka sepatutnya org Islam yang sejati x ada hikmah. har3~

  Hafzi

December 18, 2009 at 11:51 PM

aih la denmat.. hahaha

aku nak kate sokong pon tak.. nak kata setuju pon tak. tapi aku rase 80%setuju kot.

Aku setuju jika orang kata cara dia menegur melampau. setuju 100%

Tapi, aku tak setuju bila mana org yang menegur dihentam lebih teruk daripada orang yang patutnya ditegur dengan alasan "dakwah kena hikmah".nk

Syukur masih ada orang yang menegur. Kerana teguran PERUBATAN pon tak dilayan.

  madsha_88

December 19, 2009 at 9:10 AM

lambat r ko ni hafzi!

org da 'tutup kes' da, baru ko nk terhegeh-hegeh komen!..haha

seperti biasa!

nk tanya ko, apa definasi 'melampau' tu?